logo

Obudzić się czy zasnąć

Wędrujmy teraz raz jeszcze w myślach przez całe ciało. Wędrujemy od dłoni do głowy poprzez kark, ramiona, piersi, brzuch, pośladki i nogi aż do stóp. Czy zauważyliśmy, jak uczucie odprężenia rozprzestrzeniło się po całym ciele? Przejdźmy teraz w stan całkowitego czuwania. Zaciskamy pięści, otwieramy oczy, robimy kilka głębokich oddechów i zginamy kilkakrotnie ramiona. Jeśli dzięki wykonanym ćwiczeniom chcemy być nie tylko odprężeni, ale zarazem wypoczęci i gotowi do dalszej aktywności w ciągu dnia, to rytuał kończący program jest bardzo ważny. Jeśli ćwiczenia mają służyć jako pomocniczy środek nasenny, należy wówczas zrezygnować z ostatniej części, poddać się ogarniającemu przyjemnemu zmęczeniu i udać się w królestwo snu.

Napinanie i rozluźnianie mięśni

W zależności od celu ćwiczenia można po zakończonym treningu „ cofnąć” efekt głębokiego odprężenia i wtedy natychmiast znowu będziemy pełni energii zarówno pod względem fizycznym, jak i psychicznym, łub też można ów stan odprężenia wykorzystać do szybkiego i głębokiego snu.


error: Content is protected !!